duminică, 11 septembrie 2011

Timpul

Foarte des auzim pe altii si ne auzim si pe noi spunand ca am face mai multe daca ne-ar ajunge timpul.

Timpul a devenit o resursa, un 'ceva' care se lupta cu noi si ne pune bete in roate. Si totusi, de cand e lumea, timpul e aceeasi inventie omeneasca. Nimic nu ne saboteaza sa facem ceea ce ne dorim, decat, poate, noi insine.

In ultimele luni am reusit sa fac multe lucruri in pofida celor 24 de ore dintr-o zi. Dar chiar multe si foarte variate, incat daca trag acum linie nu imi vine sa cred cat am putut sa realizez. Si asta m-a pus un pic pe ganduri. Exista oare un secret al folosirii timpului cu folos?

Nu cred, sincer. Acum vreo 2 ani am aflat, insa, ca exista cursuri de time management, asadar in societate s-a simtit nevoia unui sistem de reguli si trucuri care sa ne ajute sa gestionam orele zilelor. Daca a participat cineva la un astfel de curs poate imi spune si mie cat de util a fost. Sunt curioasa.

Regula mea de baza in ultimul timp a fost sa nu imi neglijez pasiunile. Am observat ca atunci cand ma las coplesita de lucrurile pe care trebuie sa le fac (servici, casa, studiu), cel mai usor imi este daca le imbin cu alte activitati care imi plac, dar pe care nu e necesar sa le fac (ascult muzica in timp ce citesc articole de critica literara, mananc un dulce bun in timp ce scriu, planific o iesire la teatru inainte sa particip la o sedinta plictisitoare, etc). Pe scurt, imbin placutul cu utilul, sau invers.

Procedez asa de pe la inceputul anului. Pana acum a mers, am imblanzit timpul si am facut tot ce mi-am propus. Urmeaza un an foarte plin si greu. Si vreau sa pacalesc timpul si de data asta. Sper sa imi reuseasca.

2 comentarii: