duminică, 18 septembrie 2011

A fost Undercloud-festivalul de teatru independent de orice

In 10 septembrie s-a incheiat Undercloud, dar chiar si la o saptamana si ceva distanta, rememorez fragmente si replici si stari si emotii.

Am avut norocul (alaturi de Ioana T.) sa fiu un fel de reporter la fata locului, un corespondent daca vreti, pentru Cristina Bazavan, care nu a putut sa fie prezenta.

Cand am primit vestea am fost in culmea fericirii: doua saptamani de teatru, zi de zi, cu una sau doua piese pe zi, era un vis devenit realitate! Doar ca uitam un amanunt important: trebuia sa scriu despre ce vedeam pe scena! Si eu nu mai scrisesem in viata mea cronici de teatru! Ca sa-mi linistesc inima mi-am spus ca sigur-sigur Cristina aduna materialele de la mine si Ioana si apoi scrie ea un rezumat. Doar ca nu a fost asa, si incepand cu a doua zi  textele mele si ale Ioanei apareau pe blogul Cristinei fix asa cum le scrisesem.

Iata link-urile catre 'productiile' mele de mare iubitoare de teatru, insa novice in ale cronicilor.

Cum m-am lasat de gandit si Cada cu picioare
http://bazavan.ro/2011/08/undercloud-corespondente-ziua-2-part-2/

Amalia respira adanc
http://bazavan.ro/2011/09/undercloud-ziua-3-corespondenta-amalia-respira-adinc/

American Buffalo
http://bazavan.ro/2011/09/undercloud-ieri-part-1/

One Woman Magic Show
http://bazavan.ro/2011/09/magie-pe-scena-undercloud/

 Ultima corespondenta nu a mai ajuns pe blogul Cristinei, asa ca o adaug mai jos.

Focuri de arma pe Lipscani
In seara a doisprezecea (nu imi vine sa cred ce repede a trecut timpul si am ajuns la final!) la Undercloud, festivalul de teatru independent de orice, am vazut o minunatie de spectacol: Bullets over Lipscani. Stiam ca ii voi vedea pe Smaranda Caragea, Dan Radulescu si Catalin Babliuc intr-o piesa regizata de Eugen Gyemant. Atat. Ba nu, mai stiam un lucru esential: textul (dramatizat tot de Gyemant) era inspirat din mai multe scrieri ale lui Woody Allen.
Buuun. Si cum am mare incredere in generatia tanara de actori si regizori, am mers in La Muse cu chef de nou.
Si a fost nou, proaspat, inovator (ca viziune regizorala) si mai ales extrem de a-mu-zant! Ganditi-va la umorul lui Woody Allen altoit cu realitati romanesti, adaugati si jocul exceptional al actorilor si un torent de replici pe care vrei sa ti le notezi sa le folosesti mai tarziu si la final aveti 'Bullets over Lipscani'.
Sunt multe de spus despre piesa, insa nu vreau sa va rapesc din bucuria de a o descoperi in stagiunea care tocmai a inceput. Cautati spectacolul acesta daca vreti sa va delectati cu un umor si o ironie de exceptie!
In seara aceasta se incheie festivalul. Din pacate nu pot sa ajung la premiera recitalului Maia Morgenstern de la ora 19:00. A fost o aventura interesanta sa va scriu de la Undercloud despre ceea ce am vazut pe scena. Recunosc, emotii am avut tot timpul si mai ales teama de a nu dezamagi publicul cititor al Cristinei (stiu ca si colega mea, Ioana, imi impartaseste sentimentul). Va multumim pentru ochiul intelegator cu care ati citit corespondentele noastre si mai ales, multumim, Cristina, pentru incredere si prietenie!
 

2 comentarii:

  1. Felicitari Lucille ! Ai facut o treaba tare buna pentru ca tu esti un omulet destept si cu suflet frumos ! N-aveai cum sa nu te descurci si cred ca Cristina a avut o intuitie foarte buna cand s-a gandit la tine pentru treaba asta ! Ma bucur pentru experienta frumoasa pe care ai avut-o !

    RăspundețiȘtergere