sâmbătă, 8 octombrie 2011

Cafea sau ceai?

Am dat azi peste un link unde mi se enumerau atat efectele benefice cat si problemele pe care le pot avea daca beau ceai (alb, verde, negru) sau cafea. Gasiti aici informatiile respective.

M-a pus pe ganduri. Eu beau cu placere si una si cealalta, insa e drept ca nu pot sa imi incep ziua fara cafea.

Deunazi cativa prieteni isi exprimau dragostea pentru gustul si parfumul cafelei si nu in ultimul rand, pentru starea de energie pe care ti-o da o ceasca plina cu cafea aromata. In plus, sunt asa de multe specialitati de cafea (espresso, latte, mocha, americano, mochachino, etc.), amestecuri imbietoare cu siropuri si bauturi, incat tentatia este neiertatoare.

Altii imi zic ca beau ceai numai cand sunt bolnavi, in nici un caz pentru a se desfata. 
Eu am stari de ceai verde, mai ales cand sunt obosita. Ma mangaie cu liniste calduta pe dinauntru si parca totul e mai putin grav, problemele imi par rezolvabile.

Cunosc si oameni care aleg sa bea ceai in detrimentul cafelei pentru ca este mai sanatos. Parerile sunt impartite. Pe site-ul de care va spuneam mai sus am citit ca frunzele de ceai pot sa aiba urme de pesticid si atunci cum ramane cu sanatatea? In acelasi timp, studiul spune ca s-au descoperit peste 1000 de chimicale in boabele de cafea macinate dintre care 19 cancerigene....

Asadar, daca va invit intr-o zi la o terasa cu soare de octombrie, o sa comandati cafea sau ceai?




2 comentarii:

  1. Cred ca ce as comanda ar depinde nu numai de starea mea, dar si de momentul zilei. De exemplu, daca ne-am vedea mai de dimineata, se prea poate ca as comanda un cappuccino imbietor. Pe de alta parte, daca atunci cand ne-am intalni ne-am bucura de ultimele raze de soare, mai mult ca sigur ca mi-as alege un foarte aromat ceai. Insa ramane de vazut cand vom ajunge la terasa in acea zi de octombrie ;)

    RăspundețiȘtergere
  2. Ok, Raluca, nu imi ramane decat sa iti propun ziua si locul si sa vad ce anume te atrage in acel moment, cafeaua sau ceaiul:)

    RăspundețiȘtergere